Ervaringen met 1600 / 1900 diesel (geen TDI) blokken

Moderator: tom

Ervaringen met 1600 / 1900 diesel (geen TDI) blokken

Berichtdoor Durashift op vr apr 28, 2006 11:31 pm

Ik ori
Durashift
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: vr apr 28, 2006 11:25 pm
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor tom op za apr 29, 2006 4:16 pm

Da's inderdaad de derde generatie Audi 80 die officieel 'type 89' heette, heeft niets met het bouwjaar te maken overigens.

De 1600 is inderdaad gevaarlijk traag, de turbodiesel lijdt vaak aan overleden turbo's, de 1900 heeft niet veel problemen volgens mij. Ik meen dat de brandstofpompen vrij duur zijn en nog wel eens willen overlijden. En zie maar eens een exemplaar met minder dan vier ton op de teller te vinden (dan heb je een exemplaar met teruggedraaide teller). Dat heeft zijn weerslag op het onderstel, draagarm- en subframerubbers, lagers, dempers, schokbrekers en dergelijke. Onderschat de kosten van vervanging niet.

Oh, en tot de TDI uitkwam waren Audi diesels luidruchtig, traag en niet bijzonder zuinig.
Audi 80 type 89
3x Audi 80 type 82
Avatar gebruiker
tom
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: ma nov 08, 2004 1:31 pm

Berichtdoor Durashift op za apr 29, 2006 10:01 pm

bedankt voor je reactie Tom, Ik d8 juist voor een Audi 80 te kiezen om een stukje degelijkheid icm hogere km.standen.. een onderstel van een "type'89' dat 3 ton gereden hebt schat ik iets "frisser" in dan pak 'm beet het onderstel van een peugeot 205 diesel met 2,5 ton op de klok.. of toch niet?

wat nu?
Wat is wel een redelijk goede keus.? Audi en LPG is ook niet voor de hand liggend, in mijn optiek...
Ik heb geen budget voor een TDI motor helaas..
Durashift
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: vr apr 28, 2006 11:25 pm
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor tom op zo apr 30, 2006 12:54 pm

Ik heb niet zoveel ervaring met Peugeots, kan niet echt zeggen hoe ze bij hoge kilometerstanden zijn. Mijn Audi 80 uit '86 heeft 3 ton op de teller en heeft net nieuwe voorschokbrekers gekregen, subframe- en draagarmrubbers en achterschokbrekers komen eraan...

De 1.8S is prima op LPG, geen enkel probleem. Nadeel: van de toch al niet riante kofferbak blijft niks over.
Audi 80 type 89
3x Audi 80 type 82
Avatar gebruiker
tom
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: ma nov 08, 2004 1:31 pm

Berichtdoor Durashift op wo mei 03, 2006 11:16 pm

Prima, bedankt. Dan ga ik daar eens naar kijken.
Durashift
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: vr apr 28, 2006 11:25 pm
Woonplaats: Zeist


Keer terug naar Audi 80

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron